مرجع کامل فایلهای لایه باز آگهی ترحیم ،برچسب عرقیات

پاورپوینت و تحقیق جهت یابی در روز و شب


پاورپوینت جهت یابی در روز و شب|همراه با تحقیق جهت یابی در روز و شب

توضیحات :

پاورپوینت جهت یابی در روز و شب|همراه با تحقیق جهت یابی در روز و شب

  • دارای 3 فایل
  • فرمتهای فایلها : pdf docx pptx
  • فایل ورد دارای 17 صفحه و فایل پاورپوینت 43 اسلاید
  • برنامه های مورد نیاز : پاورپوینت و Word و برنامه اجرای پی دی اف

 

فهرست مطالب :

مقدمه. 2

جهت‌های اصلی و فرعی.

روش‌های جهت‌یابی.

روش‌های جهت‌یابی در روز.

جهت‌یابی به کمک موقعیت خورشید.

جهت‌یابی با سایهٔ چوب (شاخص)

جهت‌یابی با ساعت عقربه‌دار.

نکات جهت‌یابی با ساعت عقربه‌دار.

روش‌های جهت‌یابی در شب..

جهت‌یابی با ستارهٔ قطبی..

نکات جهت‌یابی با ستارهٔ قطبی..

جهت یابی با هلال ماه.

روش‌های دیگر جهت‌یابی در شب..

روش‌های جهت‌یابی، قابل استفاده در روز و شب..

جهت‌یابی با قطب‌نمای دست‌ساز

جهت‌یابی با قطب‌نمای دست‌ساز

جهت‌یابی با نشانه‌های طبیعی..

جهت‌یابی با خزه‌ها و گلسنگ‌ها:

جهت‌یابی با درختان:

جهت‌یابی با تنهٔ درختان بریده‌شده.

جهت‌یابی به کمک گل‌ها و گیاهان:

جهت‌یابی به کمک باد غالب.. 13

جهت‌یابی به کمک رودخانه‌ها: 16

جهت‌یابی به کمک حیوانات و حشرات:

جهت‌یابی به کمک خانه‌های شهری:

 

قسمتی از متن فایلها :

تحقیق جهت یابی در روز و شب

مقدمه

از زمانی که انسان شروع به شناخت دنیای اطرافش کرد با پدیده هایی همچون روز، شب،فصل ها و… آشنا شد تا با کمک آنها بتواند زمان درست برداشت محصول، ذخیره آذوقه، جهت یابی مسیر و… را به درستی انجام دهد.

یافتن جهت های جغرافیایی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. به طور مثال هنگامی که در جنگل، کوهستان و… راه را گم کرده ایم(هنر زنده ماندن در طبیعت) و یا حتی برای فهمیدن ساعت،جهت یابی لازم است.بهترین و دقیقترین روش برای تعیین جهت و مکان یابی، استفاده از GPS و قطب نما می باشد اما همیشه این ابزار، یا در دسترس نیست و یا احتمال خرابی آنها وجود دارد.در این مقاله میخواهیم بهروش های جهت یابی در روز و شبدر شرایط طبیعی بدون استفاده از قطب نما اشاره ای داشته باشیم.

 

یافتنجهت‌های جغرافیاییاست. جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای نمونه شاید گاهی درکوهستان،جنگلیابیابانو… گم شده‌باشید، با دانستن جهت‌های گیتاشناسی، می‌توانید به جای دلخواهتان برسید.

کوه‌نوردان،نظامیان،جنگل‌بانانو… هم به دانستن روش‌های جهت‌یابی نیازمندند. هرچند امروزه با بودن دستگاه‌هایی مانندقطب‌نمایاسامانه موقعیتیاب جهانی (جیپیاس)می‌توان به‌آسانی و با دقت بسیار سوهای جغرافیایی را شناسایی کرد ولی در نبود ابزار دانستن دیگر روش‌های سوی‌یابی سودمند و کاراست.

 

جهتهای اصلی و فرعی

با دانستن یکی از جهت‌ها، دیگر سوی‌ها را می‌توان به سادگی بدست آورد. اگر رو بهشمال (آفتاب)بایستیم، سوی راست‌مانشرق (خاور)، سوی چپ‌مانغرب (باختر)و پشت‌مانجنوب (نسار)است. این چهار سو راجهت‌های اصلینامند. میان هر دو سوی اصلی، یکجهت فرعینیز هست. برای نمونهنیمسازجهت‌های شمال و شرق، جهت شمالِ شرقی (آفتاب خاوری) می‌باشد.

روش‌های جهت‌یابی

برخی روش‌های جهت‌یابی ویژهروزو برخی ویژهٔشباند. برخی روش‌ها هم در همه زمان‌ها کاربرد دارند، اما نکاتی دارند:

بسیاری از این روش‌ها کاملاً دقیق نیستند و تنها جهت‌های اصلی را کمابیش آشکار می‌کنند. برای جهت‌های دقیق بایدقطب‌نمابه کار گرفت ومیل مغناطیسیوانحراف مغناطیسیآن را هم در نظر داشت.

آنچه گفته می‌شود بیشتر براینیم‌کره شمالیاست؛ به‌طور دقیق‌تر، بالای ۲۳٫۵ درجه (بالایمدار رأس‌السرطان). درنیم‌کره جنوبیدر برخی روش‌ها ممکن است جهت شمال و جنوب برعکس آنچه گفته می‌شود باشد.

روشهای جهتیابی در روز

جهتیابی به کمک موقعیت خورشید

۱-خورشیدتقریباً از سمت شرقطلوعمی‌کند، و شب تقریباً در سمت غربغروبمی‌کند.

این مطلب فقط در اول بهار و پاییز صحیح است؛ یعنی در اولین روز بهار و پاییز خورشید دقیقاً از شرق طلوع و در غرب غروب می‌کند، ولی در زمان‌های دیگر، محل طلوع و غروب خورشید نسبت به مشرق و مغرب مقداری انحراف دارد. در تابستان طلوع و غروب خورشید شمالی‌تر از شرق و غرب است، و در زمستان جنوبی‌تر از شرق و غرب می‌باشد. در اول تابستان و زمستان، محل طلوع و غروب خورشید حداقل حدود ۲۳٫۵ درجه با محل دقیق شرق و غرب فاصله دارد، که این خطا به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. در واقع از آن‌جا که موقعیت دقیق خورشید با توجه به فصل و عرض جغرافیایی متغیر است، این روش نسبتاً دقیق نیست.

۲- درنیمکرهٔ شمالیزمین، در زمانظهر شرعیخورشید همیشه دقیقاً در جهت جنوب است وسایهٔ اجسامرو به شمال می‌افتد.

ظهر شرعی یا ظهر نجومی، دقیقاً هنگامی است که خورشید به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد. در این زمان، سایهٔشاخصبه حداقل خود در روز می‌رسد، و پس از آن دوباره افزایش می‌یابد؛ همان زماناذان ظهر.

اگر شخصی در مکانی باشد و به دلایلی از موقعیت مکانی خویش مطلع نباشد، می‌تواند با استفاده از جهت‌یابی به روش ظهر شرعی یا ظهر نجومی به شرحی که در ادامه این مقاله گفته خواهد شد نسبت به تعیین مسیر حرکت خود اقدام نماید توجه و دقت کافی به شرایط اقلیمی و موانع محیطی و طبیعی مانند کوه‌ها و دره‌ها یا سازهای بزرگ بتنی مانند سدها و دیگر موارد موجود بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

و............


مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 212

در صورت مشکل در فایلها با این جیمیل تماس بگیرید فایل دوباره ارسال می گردد Soultan1323@gmail.com

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما