مرجع کامل فایلهای لایه باز آگهی ترحیم ،برچسب عرقیات

پاورپوینت درباره دولت الكترونيك 37 اسلاید


پاورپوینت درباره دولت الكترونيك 37 اسلاید

توضیحات :

پاورپوینت درباره دولت الكترونيك دارای 37 اسلاید همراه با تصاویر و نمودارها

توضیحات :

آشنایی با تعریف ؛ تاریخچه و رویکرد دولت الکترونیکی Egovernment در جهان:

يكــــي از مفاهيمي كه در دهه هاي اخير به گونه اي بسيار گسترده در جوامع پيشرفته مورد بررسي قرار گرفته و حتي در بعضي مواقع با موفقيت به اجرا درآمده، مفهوم دولت الكترونيك است.
دولت الكترونيك، يك دولت ديجيتال بدون ديوار و ساختمان و داراي سازماني مجازي است كه خدمات دو لتي خود را به صورت بهنگام (ON LINE) ارائه مي كند و موجب مشاركت آنان در فعاليتهاي مختلف اجتماعي سياسي مي شود.

تاریخچه روند ايجاد دولت الكترونيك:

روند ايجاد دولت الكترونيك بدين صورت بوده است كه در طول نيمه دوم دهه 1990، بخش خصوصي آمريكا مسئول خلق خدمات الكترونيكي شد.

وجود فناوري وب (WEB)، به برانگيختن برخي اقدامات تجاري در شركتها منجر گشت و لذا نتايج خوب و قابل سنجشي از اين اقدامات حاصل شد.

مهمتر از آن، اين بود كه كاركنان هرچه بيشتر اثربخش شدند به طوري كه در بازده كاري آنها افزايش قابل ملاحظه اي پديد آمد.

براي مثال، در سال 1999، ميانگين بازده كاري هر ساعت فرد، پنج درصد افزايش پيدا كرد. لذا بدين طريق، بذرهاي كارايي به واسطه به كارگيري اين چنين فناوريها پاشيده شد و لذا فناوري وب به تغييراتي در شغل، شاغل و ارتباطات منجر شد.

براي مثال، در سال 1999، ميانگين بازده كاري هر ساعت فرد، پنج درصد افزايش پيدا كرد. لذا بدين طريق، بذرهاي كارايي به واسطه به كارگيري اين چنين فناوريها پاشيده شد و لذا فناوري وب به تغييراتي در شغل، شاغل و ارتباطات منجر شد.

زماني كه فناوري وب در اكثر بخشهاي خصوصي به كار گرفته شد، دولت از اين بابت عقب مانده بود. لذا توجه دولت به اين مسئله معطوف گشت كه ارائه خدمات به شهروندان به صورت الكترونيك بسيار ساده تر خواهدبود.

تعاريف دولت الکترونیک :

تعاريف بسياري از دولت الكترونيك شده است كــه تعدادي از آنها به صورت زير ارائه مي شود:

دولت الكترونيك: استفاده آسان از فناوري اطلاعات به منظور توزيع خدمات دولتي به صورت مستقيم و شبانه روزي به مشتري است.

دولت الكترونيك، استفاده دولت و ساير سازمانهاي دولتي از فناوري اطلاعات به منظور ايجاد تحول در رابطه با شهروندان، مراكز تجاري و ساير مواردي است كه با دولت درحال تعامل هستند.

در تعاريف ديگري نيز كه ارائه شده است به جنبه هاي پاسخگويي، مسئوليت پذيري، شفـــاف ســـازي و اينگونه موارد توجه گرديده است. بنابراين، دولت الكترونيك مجموعه اي از كليه ارتباطات الكترونيك است كه بين دولت، شركتها و شهرونــــــدان رخ مي دهد.

ويژگيهاي دولت الكترونيك

 

هدف دولت الكترونيك ارائه خدمات بهتر با هزينه كمتر و اثر بخشي بيشتر است ولي نمي توان استاندارد مشخصي براي ساير ويژگيهاي آن ارائه كرد . زيراهر دولتي مي تواند با توجه به نيازهاي جامعه خودش نظام دولت الكترونيك را پايه ريزي كند.به عنوان مثال در يك تعريف آمده است كه يك دولت الكترونيك بايد SMART باشد:

 

کوچکSmall S

دولت الكترونيك نبايد گستردگي بيش از حد داشته باشد، تا بتواند از اتلاف نيروي انساني و سرمايه جلوگيري كند.بنابر اين بهتر است دولتهاي بزرگ به دولتهاي محلي كوچكتر تقسيم شوند.

 

مقید به اخلاقMoral M

دولت الكترونيك بايد مقيد به اخلاق بوده و حريم اطلاعات شهروندان را حفظ نمايد.

 

 

با توجیه اقتصادی Auditable A

دولت الكترونيك نسبت به فعاليتهاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي كه انجام مي دهد جوابگو باشد ، بدين معني كه شهروندان بتوانند تا حد امكان از روند پيشرفت اين فعاليتها آگاهيهاي لازم را كسب كنند.

 

مسوول و پاسخگو Responsible R

دولت الكترونيك بايد در صورت بروز مشكلاتي ناشي از فعاليتهايش به مردم پاسخگو باشد.

 

ارتباط دوسویه گی Transparent T

دولت الكترونيك بايد از موضع شفاهي در رابطه با امور شهروندان برخوردار باشد.

اهميت ايجاد دولت الكترونيك :

. مردم خواهان اين هستند كه ساعات كار موسسات دولتي افزايش يابد و آنان هر زمان كه خواستند بتوانند كارهاي خود را انجام دهند، در صفها معطل نشوند، خدمات با كيفيت تري دريافت كنند، خدمات و محصولات ارزانتري به دستشان برسد و مواردي از اين دست كه پاسخگوترين شكل دولت براي اين انتظارات درحال حاضر دولت الكترونيك است.

دولتها همچنين براي جذب سرمايه، مشاغل و اشتغال، كارگران ماهر، گردشگران و موارد ديگر با هم در رقابت هستند و بدين منظور به امكانات جديدي نياز دارند كه دولت الكترونيك اين امكانات را براي آنها فراهم مي آورد.

 

دولت الكترونيك باعث گسترش فرهنگ خودخدمتي (SELF SERVICE) مي شود و شهروندان قادر مي شوند تا آنجا كه ممكن است به خود كمك كنند و از هزينه ها و اتلاف وقت خود بكاهند.


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 334

در صورت مشکل در فایلها با این جیمیل تماس بگیرید فایل دوباره ارسال می گردد Soultan1323@gmail.com

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما